Monday, June 19, 2006

Perancangan cuti yang menarik Part 1

Perancangan cuti yang menarik Part 1

Hmmm...nak mulakan dgn ape nih..haaa..ok..kite citer pasal xm dulu..uish..mmg perit aaa dgn xm kali nih sbb tersilap langkah..sepattnya kena skor awl2..tp tu aa..kalau dh enjoy awl2 mmg kena bertungkus lumus mase final..menyesal betul, tu pun naseb bek result pass..masa tgh xm tuh bukan maen pk ke mana cuti..spttnya ms xm kena stadi..apolah aku nih...sorg kena advise sket nih...atau kalau bhs kasar dia kena ketuk sket pale nih betulkan niat..pastu bila dah hbs xm aduish mmg bosan giler cuti nih..mmg sorg pun buat donno..lantak aa cuti nih...dahlah dgn bdak2 lain siap bersorak lagi balik mesia...mlm tu plak kitorg satu batch nih buat jamuan makan, jamu org blk mesia...mmg seronok gak mlm tuh..tp tu aaa kalau kitorg buat majlis nih mmg sempoi aa kira mmg stok laki bujang aa katanyer..pastu keesokan harinya aku ni pun pntlah berpk nak ke mana cuti nih..tu yg sampai siap tanya pendpt org ke mana cuti ini di manfaatkan...haaaa...masa tuh teringat pulak akn swimming..mmg skrg nih agk pns gak aa..pttlah omputih atau org jepun ke kalau msm pns suka gi swimming(haha...feeling citer doraemon plak, nobita tak reti swimming)....

Then, tanyalah bebdk nih nak pegi swimming ke tak....aku ni mmg smgt giler aaa sbb baru hbs pekse kan..mmg nak kena enjoy betul2..takleh nak bazir cuti camtuh jer..rugi..bila dah tanya ramai gak yg nak pegi..tp sumer org bkn dlm nada kompem, msh ada ragu2 lg...esok pg bgnlah...ajk bdak2 yg nak pegi swimming ni..pastuh adlh mcm2 alsn xnk pegi..sabo jelah aku nih...mcm tu gak aaa hr keesokannya..same jer ade kata 'pns sgtlah', 'nnt hitam', 'esok2lah', 'ada senior ikut tak'...camtulah alsn yg pelbagai...aku igt nk pegi sorg je ms kali kedua ajk tak jd pegi tuh..last2, kali ketiga aku tabahkan jugak diri aku ajk gak diorg nih tp kali nih aku ajk senior dulu gi swimming..bgn je pg tuh aku terus pegi stp rmh bdak yg nk ikut tuh ajk trs..takde dh call2 atau bermsj..terus je ketuk pintu rmh...haha..berjaya gak aku kali nih...pastu ajk lah seramai yg mungkin..ade yg aku jumpa tgh jln pun aku ajk gak..ikut gak diorg...dgn jumlah seramai 9 org kot masa tuh pegi aa swimming....puas hati aku..tp apa yg aku geram plak tempat diving setinggi 4 tingkat tuh ttp plak..aduish..takleh nak kata pape..takde rezeki nak wat camner..dahlah masuk kena byr 3 dinar..igt murah ker..pastu boleh swimming biasa sajer..bosan..takper lain kali aku pegi balik..

Tempat swimming dia adlh sedlm 2.0 meter..sehingga aku kena float sepjg masa kalau tak berpaut pd gigi air...mane taknyer tinggi aku 1.78 jer..manelah nak sampai tinggi tuh..then aku ajrlah bdak2 nih float horizontal & vertical, adelah gak berhasil sorg dua...takpelah tu nnt lama2 pandai lah tuh....(feeling jdk cikgu renang skjp..)..maka berenang2lah kami dgn gembira kat situ melupakan sumer pahit duka di kala peperiksaan....kami menyelam, berlumba berenang, dan mcm2 aktiviti segala yg kami lakukan..alhamdulillah jadik gak perancangan pertama aku waktu cuti nih....bila dah setel swimming kitorg blk mkn nasik lauk melayu...ade bdak melayu bkak bisnes kat cnih...boleh thn gak aa mskn dia tuh...seronok gak aku masa hari tuh dpt aktif balik dgn hobi aku = berenang...


* Sorilah mungkin entry kali nih takde gambar org sebagai menghormati maruah bersama..

Photobucket - Video and Image Hosting

camnilah basic swimming pool..hanya petak sajor...

Then, bila dah hbs berenang tuh aku msh berpk lg ke mana lg cuti perlu di manfaatkan sbb msh berbaki dua minggu.....hmmmm...

To Be Continued..... :p

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home