Sunday, May 27, 2007

Matang..Suatu yang Subjektif atau objektif?

Matang...erm...ni bukanlah pertanyaan orang lain kepada diri aku tapi inilah aku sering tertanya2 pada diri aku...aku peduli ape orang kata tapi apa2pun kita perlukan pembaharuan kerana angka umur kita pun semakin menaik...hidup ni memang satu jer takde kali kedua....ade satu masa tuh kita hanya dapat merasanya sekali jer seumur hidup..ade lak kita hanya dapat rasa berulang kali tapi still nak melakukan dengan alasan apa?peluang untuk hidup ni hanya satu jer...try itulah, try inilah...so ape2pun yang kita mahu tapi jgnlah kita terpesong, aku percaya bila kita terpesong, hati kecil kita mesti memujuk kita supaya kembali ke jalan lurus semula...

kembali semula ke tajuk utama, hurm..aku nak mintak maaflah kawan2 sumer yang tabah melayan aku walaupun korg dah tahu perangai aku still childish lagi..aku memang benar ingin berubah tapi aku still merasakan melalui happy go lucky lah cara aku nak bermesra dengan seseorang..yelah mungkin aku punya 'happy-go-lucky' tu terlebih ke aper, tapi still keseriusan itu masih bertempat lagi di sanubari ini..so janganlah korg tak dpt nak membetulkan aku dengan tangan dan kaki korang, korang mula pakai mulut korg gelar macam2 jaja sana dan sini sampai maruah diri aku jatuh...aku terima kelemahan diri aku tapi aku takleh terima bila seantero dunia tahu tentang diri aku..bukankah lebih baik kita bertemu dan bersemuka serta berterus terang dan kita tutup cerita lepas tu dan tutup mulut senang citer...itulah cara berurusan yang sebenar..kalau korang rasakan korang perlukan satu jemaah mesyuarat nak berurusan dengan aku buatlah dalam satu bilik dan buat macam mesyuarat and then kita startlah apa2 yang patut...

mungkin aku perlukan panduan dari korg sumer camner nak matangkan diri sendiri..yelah korg ckp aku tak matang lagi..so aku perlukan panduan dari korg yang konon2 dah 'matang'..bagi aku biarlah aku matang dari segi pemikiran dan dengan itu kebanyakan kerja aku tak kira persatuan ke belajar ke aku dapat atur dengan baik sekali dan setakat ini kepercayaan orang nak bagi tanggungjawab tu still ade...perangai itu korg nilailah secara luar ok...

Korg mungkin memang resah dan risau bila aku katakan begini, tapi bila korg dah baca blog ni korg jangan tanya pape pon pasal aku nak tutup terus cerita ini...biarlah aku tanamkan terus dan lesapkan terus benih2 pembencian ini...kiranya ku malas untuk berkata2 kerana syaitan itu pasti akan menolong aku...so aku ingin mengelak perkara ini terjadi..sape yang makan cili, terasalah pedasnya..biarlah wajah ini sentiasa ceria walaupun hati ini sentiasa terluka, kerana perasaan di hati tiada siapa yang tahu...ok aku tidak menginginkan perkara hina ini bercambah di hati aku so aku buang jauh2..sebab aku masih memerlukan korg sumer yang bergelar kawan..menyokong aku dari belakang, membangunkan aku setelah aku jatuh, dan menaikkan aku setelah aku lemah...Ok sekian dari insan yang bernama awe (bukan izham[taknak cemarkan nama ini])
...

2 Comments:

Blogger FabulouswithAs said...

mcm dlm sejarah jek ko updet 2 hari berturut2..hik3

May 27, 2007 3:58 PM  
Anonymous Anonymous said...

lol ngan asma...

neways, stop thinking too much of this matang2 thing.. it'll come eventually. after all, being serius is NOT the definition of matang nor does being playful;)

so ganbatte for the rest of the exam!!!

May 27, 2007 4:07 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home