Wednesday, July 11, 2007

GEMPAR!!!!!

dah 3 mggu aku masuk summer sem...dan ternyatalah tahun ini aku dapat merasakan kepanasan summer season kat jordan nih...dengan hanya berbekalkan kipas , aku menjadi tidak keruan kerana bahang kepanasan itu sentiasa menemani sepanjang masa...kalau ikutkan kat tanah haram dulu lagi panas tapi disbbkn hotel dia ade air-cond so boleh relieve time lepak2 kat air-cond, tapi kalau kat jordan ni camne??? (T_T)....nak beli aircond tak mampu sbb mhl dan bilnya pun mahal..so bersabarlah sbb lps panas akan ade winter...

"Dan khabarlah berita gembira bagi mereka-mereka yang bersabar"(Al-Baqarah :155)

dah hbs citer psl pns, skrg ni mmg dh msk musim exam...memandangkan aku ade 3 subjects dan ade 3 exams bg stp subjek so 3x3=9, ade 9 exam ye kwn2...so dgn summer sem yg berbaki lg 4 mggu, maka sibuklah aku akan dgn exam2nya ye..start examnya mggu ni..semoga aku dpt jawab dgn jayanya...

owh ye aku kini alhamdulillah telah melepasi tanggungjawab aku sebagai Ketua Editor utk sesi persatuan yg lps...so aku rasa taknak pegang pape dh pasnih sbb ak tak dpt handle pljrn dgn persatuan dlm satu masa...sbb aku nmpk sendiri kelemahan aku dr situh....kalau nk kasi aku handle pun bg aktivit2 kecil boleh kot tp jgnlah benda yg mengambl jangka masa pjg..sbb aku mmg takleh buat..dan buat kepada persatuan Selangor kat sini (BKASJ) mntk maaplah sbb menolak jdk ahli majlis eksekutif korg sbg Biro Penerbitan psl mmg aku tak layak untk itu...aku menolak mmg bersbb....pasti ramai lg yg lbh layak...dan aku sgt bersyukur stlh majlis mesyuarat agung di mana aku sebagai pengarah harituh berjaya dgn jayanya..puas hati didorong dgn perasaan bangga kepada semua yg membantu hrtuh...jazakallahukhairan..

dan satu berita gempar yang baru ku dapat smlm,

Irbid, 10 July - Satu rompakan telah berlaku di sebuah rumah pelajar Melayu yang dinamakan Bayt Mall berhampiran dengan sebuah supermarket yang dinamakan Irbid Mall. Rumah yang dididiami oleh beberapa pelajar lelaki telah dirompak masuk oleh dua warga arab Jordan. Suspek-suspek tersebut dipercayai membawa pisau dan diacukan ke arah mangsa setelah mereka berjaya menipu mangsa untuk masuk ke dalam rumah mangsa. Mangsa yang mungkin ketakutan pada waktu itu tidak mampu berbuat apa-apa kerana khabarnya suspek mempunyai susuk tubuh tiga kali ganda dari badan mangsa. Namun, untuk mengelak kejadian yang buruk berlaku, mangsa dipercayai mengikuti segala keinginan suspek yang telah berjaya melakukan rompakan itu malam tadi. Beberapa barang beharga yang dianggarkan JOD100(RM500) beserta pisau dapur telah hilang akibat rompakan tersebut. Mangsa diikat oleh suspek dan dibelasah teruk sebelum ditinggalkan. Mangsa yang dipercayai telah berjaya melepaskan diri selepas diikat terus menghubungi pelajar-pelajar Malaysia untuk bantuan keselamatan. Beberapa ahli-ahli Majlis Tertinggi Persatuan di sana membawa mangsa ke pihak polis untuk membuat laporan kejadian itu. Forensik yang ditugaskan untuk menyiasat kejadian ini tiba sebelum subuh setelah beberapa jam laporan itu dibuat. Namun sebarang reaksi dari polis masih belum dilaporkan sehingga sekarang. Sekian. - Clark Kent

11 Comments:

Blogger aileen said...

owh clark kent..hebat skali laporan..tapi daku amat nantok la..jap g bace balik..hehe~

July 11, 2007 3:02 PM  
Anonymous Anonymous said...

sape kate ko x layak awe? aku rase klu diorg da beriya2 nak bagi ko jawatan tu maksudnye ko la org plg layak kat kacamata diorg. heheh, u just have to have guts my fren. telo kne ada.. hahaha.. oso i believe u have another good reason to declined the position not because u x layak ayte;P

anddd, motif clark kent???????????????///

July 11, 2007 7:19 PM  
Blogger Unknown said...

mentang2 clrak kent tu wartawan.. ahahah~ tapi sape mangse sebenar kes tersebut wahai clark kent?

July 12, 2007 5:35 AM  
Blogger Izham said...

owh sbnrnya sy pun tak dpt maklumat yg betul ttg kejadian itu sbb tak dpt lawat diorg lgk...exam period katanya....heheh....itu hanyalah berita terkini sehingga semalam...yang berita penuh tak siap lagik...

July 12, 2007 7:07 AM  
Anonymous Anonymous said...

motif wartawan x pegi ke tempat kejadian?? lagi motif superman x pg selamatkan org?? hahahaha

July 13, 2007 2:47 AM  
Blogger Izham said...

ko knaper halfi...eih2...daku bz okeh..muahahaha..sunat lagi sekali baru tahu...

July 13, 2007 11:08 PM  
Blogger madt said said...

awe rindu nak tulis alqalam lagi...

July 14, 2007 10:28 PM  
Blogger Izham said...

byklah ko mataq

July 16, 2007 11:02 PM  
Blogger aileen said...

hahahaha~

ops..saye tesesat kat sni..

maap clark kent! =)

July 17, 2007 10:47 PM  
Blogger DaRk AnGeL said...

mr clark kent buat laporan berita.. tp mana superman yg kena pergi selamatkan mangsa rompakan itu? kecewa okeh superman tak dtg.. sian org awam kena belasah.. huhuhu~
;D ;)

July 18, 2007 5:25 AM  
Blogger che-gu-card said...

kamu menolak, saya ditarik

July 21, 2007 6:05 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home