Wednesday, May 30, 2007

~Epi Besday 24th to Baez~

Dedicated to Baez a.k.a Muhammad Faez bin Baherin (Final Year Medical Faculty In JUST)

Ni haa ucapan tulus ikhlas dari awe...awe mungkin takde abang kandung dan juga tidak merasakan kasih sayang seorang abang sebab awe adalah yang sulung..Sebagai seorang yang sulung, saya sebagai abang kena dan wajib memberi perhatian penuh dan bertanggungjawab kepada adek2 saya...namun bila di Irbid, saya bukanlah sulung jadik saya memerlukan kehadiran senior2 untuk memandu jalan hidup saya disini dan dari situlah kehadiran baez dan bang syapi dalam hidup saya di Jordan ini benar-benar merasakan saya ini seolah2 diberi perhatian walaupun baez mempunyai ramai adek2 yang sangat menyayangi baez...perkongsian kita selama dua tahun hidup di sini memang sangat bermakna sekali..dari pertemuan kita hingga ke hari ini penuh dengan kenangan terindah...mungkin saya mempunyai perkongsian pengalaman yang kurang bersama baez sebab saya kurang berkunjung ke rumah baez kerana saya tahu saya ini seorang yang tersangat lemah dalam akademik(even english pun saya teragak2 utk digunakan)...mulai dari saat saya memencilkan diri itulah, saya terasa semakin jauh dengan baez walaupun duduk satu Irbid...tapi walaubagaimanapun bila saya ada peluang saya memang akan mengunjungi ke rumah baez....

Bermula perkenalan kita dari saya hendak meminjam internet melalui laptop saya(cucuk wayar kut switch rumah baez)...pastuh sampai diperkenalkan seluruh batch saya kepada baez..sebab melalui pinjam internet itulah saya memulakan perhubungan antara baez dan batch saya(tak tahulah dah kenal yang lain ke blum)..teringat lagi time tuh ade bebudak tanya, ' weh awe, senior yang ko selalu pinjam internet tuh dia tak marah ker'...lantas aku jawab, ' Janganlah bawak2 perangai sekolah dulu tuh..tak berbaik dengan senior..kita ni hidup di oversea kena berbaik dengan semua orang..seniorlah yang akan pandu kita kat luar negara ni..kalau tidak sape lagi kan...'..dan dari itulah budak2 sumer berkunjung ke rumah baez utk pinjam internet pasal sumer nak jimat duit ke cyber cafe katanya...dan dari itulah bermulanya kisah mesra bersama adek2nya sumer...bermula pertanyaan baez ttg ijat seterusnya ke mando dan seterusnya ke bdak2 lain...pengenalan perkataan2 baez kepada budak2 dan disebarkan kepada seluruh Irbid(tak tahulah sebelum ni dah digunakan belum perkataan baez)....seterusnya ilmu beliau ttg komputer..cara-cara mem'format'...penggunaan komputer(saya tym dtg dulu mmg buta komp)..seterusnya kepada blog...dan saya amat menghargai segala ilmu yang telah diajari kepada saya....dan seterusnya menemani saya swimming(saya jadi cikgu swimming baez), pastu belikan saya teddy keychain dar mesia(sampai sekarang dia sihat kat cermin saya tuh) menyimpan memori bersama dalam satu rumah sukan 'rumah hijau' dan seterusnya..bla..bla...bla...so much n thank you very much to u...

perangai baez yang memang menjadi contoh kepada budak2 irbid...dengan sikap peramah dan tidak mudah marah..kadang2 saya memang rasa pelik terpikir ttg sikap baez yang selalu ade masa untuk diluangkan kepada kami ni, contohnya kalau diajak makan mesti ikut..kalau datang rumah memang tak bz dan memang akan dilayan, kalau tym mkn, ajk makan sekali[bukan sekali selalu plk tuh(tym tuh tgh guna tenet dia)]...saya pernah menanam hasrat untuk jadi sebegituh tapi apakan daya keadaan saya tidak membenarkan saya menjadi begitu..dan sejak saya diperkenalkan dgn cerita2 doktor..saya selalu menanam hasrat untuk menjadi 'intern' kepada baez bila houseman nnt....

semoga baez yang saya kenal hari ini akan kekal sehingga akhir hayat...baez jangan putus asa ok..gudluk sy mendoakan kejayaan baez hari ini(Rabu, May 30th 2007)...semoga dipermudahkan segala urusan...ameen...

Pemergianmu nanti dari Irbid pasti akan ditangisi(takpun berkaca mata)....ok baez...sila jgn terharu dan nannes ok...khas buatmu...

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Pada saat itu, kita bersama...

Sekian Ikhlas dari hati saya utk baez....

21 Comments:

Anonymous Anonymous said...

selamat hari jadi baez~~~~~~

May 30, 2007 4:15 AM  
Anonymous Anonymous said...

HAPPY 24TH BIRTHDAY ABG FAEZ!!!
hee hee :D

May 30, 2007 4:15 AM  
Blogger aileen said...

epi beshdey abg faez..

n3 awe ini sungguh menyentuh jiwa raga bakul~

nnt dh blk msia,jgn lpe kami disni ye..huhu~ ='(

May 30, 2007 8:01 AM  
Blogger puteri nad said...

haih seedey giler membaca kenangan awe!

May 30, 2007 9:17 AM  
Anonymous Anonymous said...

tak byk pun kalau nak dibndgkan lain..tapi sbg permulaan mmg suatu perkara yang amt menarik dan org kata the most memorable event....

May 30, 2007 9:40 AM  
Anonymous Anonymous said...

owh dear
aku terkedu seraya terkesima lantas terjelepok lesu di atas kerusi bukanlah lantai lambang terharu membaca blog ko, maka aku terus tersentuh dengan entri kali ni

maka kisah yang dikau cuba gali itu sgtlah memorable dan sgt lah dalam lambang masih ingat katanya sejak awal2 berjumpa katanyeh, aku 1st time jumpa ko dulu adalah masa ko balik men bola waktu pagi, waktu tu singgah bilik fird katanyeh, lantas aku tersipu segan muehehehe

berenang aku taknak gi lagi lambang tetap tak terer muehehehe

ape2 pon, thanks, and many thanks atas segala2 nye selama ni

sorry kalo ada terkasar bahasa tersalah perilaku gak (matila tetibe ibarat entry hari raya maaf zahir batin katanya)

dan selain tu, sila bersungguh2 dlm pelajaran ok, jgn tiru cam aku yang asek berpoya2 malas stadi, sudahnye menyesal ke akhir nye

trimas awe yang penah bertapak dlm diari hati aku muehehehe

gambatte kun

May 30, 2007 10:05 AM  
Anonymous Anonymous said...

owh btw, gambar tu pon aku ada di dalam hardisk, masa hari raya di msd katanyeh hehe

May 30, 2007 10:07 AM  
Anonymous Anonymous said...

tapi sedeyyyyyyyyyyyyyyyyyyy kisah itu

May 30, 2007 10:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

baez jangan sedihhhhhh...dun sedih2....n3 kngn silam dan kenangan terindah...sila nyanyi lagu kenangan terindah...huehue..saya exam esok..doakan saya berjaya..

May 30, 2007 10:17 AM  
Anonymous Anonymous said...

bila yang tertulis untukku
adalah yang terbaik untukmu
kan ku jadikan awe kenangan
yang terindah dalam hidupku

namun takkan mudah bagiku
meninggalkan jejak hidupkan
yang telah tertulis abadi
sebagai kenangan yang terindah~

thanks for evrything

goodluck, u did well in previous exams (tahu dalam diam lambang mesra) and am so sure u'll do good in the finals :)

May 30, 2007 10:27 AM  
Anonymous Anonymous said...

thank you baez..tp still takut lambang final exam....

May 30, 2007 11:03 AM  
Blogger twinkle said...

thanks for ur comment =)
wish u have a nice day and please take good and best care of urself!
twinkle2 little star *

May 30, 2007 11:04 AM  
Blogger Izham said...

*wink wink* to twinkle katanya..take care too...blk kg leklok...

May 30, 2007 9:44 PM  
Anonymous Anonymous said...

' weh awe, senior yang ko selalu pinjam internet tuh dia tak marah ker' --> sape ok muehehe
btw nama baez baru diperkenalkan oleh kakmando thn lalu

May 31, 2007 4:14 AM  
Blogger twinkle said...

twinkle2 little star...
how i wonder what u r..
huhu
twinkle is going to "its" hometown
going to sparkling the night at village... =)
so, whenever u feel to see the star..at the moment it is sparkling, maybe i just went through the night of jordan =)
take care!

May 31, 2007 6:07 AM  
Blogger Izham said...

owh benar baez...time tuh bdak2 msh lg takde perasaan dgn senior psl kes sekolah dulu...hurm..time tuh kan kitorg berleluasa menggunakan nama Pangeran Hata atau Abg Faez...

and twinkle,
selamat pergi dan selamat pulang..awak tuh nak final exam lagi..jangan enjoy banyak2...btw..slmt menjayakan majlis maksu awk..

May 31, 2007 6:36 AM  
Anonymous Anonymous said...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Até mais.

May 31, 2007 8:58 PM  
Anonymous Anonymous said...

sape rodrigo

May 31, 2007 10:48 PM  
Anonymous Anonymous said...

ntahnya..org sesat kot....sy pun tak paham apa dia ckp....

June 01, 2007 11:00 AM  
Blogger fred said...

sangat tersedih n terasa skali bile ader lirik KENANGAN TERINDAH oleh baez itu...

owh tiiiiidak..

June 02, 2007 8:30 AM  
Blogger aileen said...

adekah rodrigo jejake spanish yg dicari2???
muahaha~

::la usurpadora::

June 03, 2007 12:02 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home