Tuesday, December 11, 2007

Entry Bulan Doblas

Bulan 12 akhirnya dah memunculkan diri, bulan yang berada di setiap penghujung tahun sebelum masuk tahun baru...so time2 nilah memori2 indah time waktu kecik2 dulu muncul...selalunya time nih cuti panjang dlm 2 bulan sblm masuk tahun baru persekolahan..kalau diimbas balik dulu2 time ni mmg ber'holiday' bersama family samada melancong ataupun pegi umah2 sedara2 takpun menghadap game2 yg best kat ps2...tapi benda tu sumer dah berlalu..takperlah kali ni giliran utk adik2 plak utk bercuti, gi Langkawi selamat bercuti katanya tapi dh nk blk dh hari Rabu...bila dh msk uni ni dgn course yg aku amek skrg mmg cuti takde yg panjang(tak taulah negara lain camne kan)...sekarang ni bila dah masuk tahun 3 ni paling lama cuti pun 3 minggu jer...aku kadang2 buntu apa yg nk di'plan' utk meng'maksima'kan cuti aku supaya cuti aku itu berharga dan dimanfaatkan sebaik-baiknya. Ntahlah mungkin ini satu pengorbanan yang cuba menguji aku dan seterusnya menjadikan aku lebih tabah pada masa depan...

Sejak akhir-akhir nih, aku dapati bahawa semangatku utk meneruskan stadi makin luntur, hidupku semakin kurang coraknya dan hilang warnanya, tapi dgn sokongan dari orang2 yang aku sayangi aku tetap meneruskan perjuangan. Walaupun begitu, aku tetap memerlukan motivasi yang mampu mengembalikan semangat belajarku. Penangan peperiksaan yang lepas betul2 menyentap dan merampas semangat2 aku di waktu aku betul2 memerlukan kecemerlangan. Nyatalah aku tidak dapat berubah dgn sebegitu mudah. Kecemerlangan yang aku inginkan mungkin memerlukan pengorbanan yang lebih tinggi dengan tumpuan pada pelajaran tanpa gangguan. Kadang2 aku rasakan bahawa diri aku sejak akhir2 ni bukan diri aku yang sebenar. Hidup seolah2 terumbang-ambing. Semua perkara yang diingini tidak dapat dicapai. Aku benar2 menjadi takut dengan apa yang berlaku pada esok hari.........

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hmmm.. kalu 'warne' semangat anda da luntur, ape kate gunekan breeze, warne khussam menjadi kembali ceria! peace~

alalala.. jgnla putus asa awe.. normalla tu kalu kite da study teruk2 pun kite masih xdpt markah yg kite idam2kan.. yang penting ialah belajar drpd kesilapan.. org yg pandai ialah org yg xbuat kesilapan yg pernah dilakukan 2 kali..

cube post mortem balik, cari dimane kekurangan kite.. then kite perbaiki.. insyaAllah kite akan berjaya..

exam yang kite lalui ni skdr exam intro je sblm kite menempuh exam yg lebih besar bile kite da stat keje nanti.. the real exam will be soooo great and challenging.. kalu exam intro ni pun kite da givup, camne nk tempuh exam yg besau tu nanti?

i believe u can do it.. juz believe in urself.. if u cant help urself so how can others?

all d best to u.. my preyer will always be with u.. gud luck

December 16, 2007 12:31 AM  
Blogger fred said...

agree wif comment motivation dri ur beloved tuh..
sapa laaagik kan... mama laaa .. uhukz!!

xder laaa. juz memain ja ok!!
btul laaa.
skrg nih naper masing2 agakz down hah?

jom same2 muhasabah,
ngan menghadiri introspeksi....blups!!!

juz nk btulkan satu jaa.
"...tapi dgn sokongan dari orang2 yang aku sayangi aku tetap meneruskan perjuangan..."

tang sayang tuh...
sayangi or disayangi or tersayang??*ops!!!!
*********************


:: peace :: awe!!

December 24, 2007 4:32 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home