Monday, August 20, 2007

~~BILA RODA BERPUTAR DAN AKU BERADA DI BAWAH~~

Napelah akhir-akhir ni banyak benda sedih berlaku dalam hidup aku...aku sendiri pun tak tahu sebab apa aku sedih...i'm trying to figure it out but it's too hard.....last2 aku dapat menjumpai beberapa perkara yang buat aku sedih...

First sekali aku tak dapat wish birthday ayah aku secara calling pada 18 Ogos lepas sebab handphone aku sengal plak....dah banyak kali dah try calling2 rumah pastu handphone ayah aku sendiri..tapi still tak dapat..operator cakap nombor-nombor yang aku dial tuh tak wujud...tensi betul...n then aku berharap ade family aku online pada hari besday ayah aku tapi takde plk yg meng'online'...pastu pikir2 sebab calling dan ym tak boleh so aku buat keputusan bagi mesej..tapi kalau bagi mesej mcm tak feeling plk nak wish besday org yang disayangi ni..so aku memang sedih dengan berlakunya perkara itu....dan hari ini ijam nak meng'wish' my father's birthday yg ke-52.....ijam sori sebab terlambat wish

"HAPPY BELATED BIRTHDAY TO YOU"
Semoga Papa panjang umur dan dilimpahkan rezeki yang banyak

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket


Kedua plak, aku sedih sebab sekarang nih aku ditinggalkan seorang diri di rumah aku sendiri kat Irbid, Jordan..tiada teman sehati sejiwa yang tinggal dan yang lebih penting memahami bila aku memerlukan mereka...tulah aku padan muka sape suruh tak balik mesia...so aku cuba mengawal diri aku supaya tak bermonolog byk sgt kalau tak kompem boleh didiagnosiskan sebagai org sakit jiwa...dan hidup2 aku yang akan berlalu selama sebulan ini hanyalah kosong tanpa perancangan yang bermanfaat dan visi yang nyata...so aku cuba sedaya upaya merancang percutian kali ini bermanfaat untuk aku....

Ketiga, aku mula rasa menyesal sebab tak balik mesia...tapi dah tak berguna dah sebab semuanya dah berlalu...tapi aku yakin plan aku buat tak blk mesia kali ni tidak buat aku rasa menyesal sesangat sebab kalau aku balik mesia aku akan kacau adik2 tgh study....aku dlm period cuti utk berenjoy setelah berpenat lelah menelaah pelajaran selama setahun so kalau aku balik aku mungkin ganggu adik2 aku yg tgh exam besar tahun nih...macam mana aku boleh rasa kesal??kerana orang-orang yang aku sayangi suruh aku balik time aku betul2 hbs exam harituh.....kebetulan plk ada chat ngan mak aku time betul2 hbs exam dan gayanya cam suruh aku balik dan hatiku tersentap tapi nk wat camner semua dh terlambat...takperlah sekali sekala pengorbanan di perantauan.....

Keempat, beban yang banyak ketika tengah bercuti kat Jordan nih....hurmmm...masuk bulan 9 setiap tahun kitorg bakal menerima ramai student2 baru...so disebabkan populasi manusia Malaysia yang tinggal kat Irbid ni sikit so mesti ade tanggungjawab yang akan diserahkan kepada aku....dan disebabkan aku tidak suka kerja yang tinggi2 seperti ketua2 biro sebab agak sibuk katanya makanya aku hanya memilih jadi ajk bawahan saja..nmpk cam tenang sket...dulu time aku datang sini ade senior tolong aku, cuba diorg buat donno jer time terima tugas mmg terhuyung hayang hidup aku kat sini...so utk itu aku kena membalas jasa dan menolong student2 baru yang akan datang awl bulan 9 nnt....ikhlaskan diri insya Allah.....

Kelima, aku sekarang dah banyak kehilangan 'kawan' yang betul2 kawan dengan hati aku ni....walaupun aku mungkin terpaksa bersandiwara bermesra dengan kawan setiap hari yang berlalu tapi hakikatnya persahabatan itu tak sampai ke hati...mungkin kerana mereka telah bosan dengan personaliti yang aku miliki seperti sensitif dan ter'over' dalam gurauan...tapi takperlah..hakikatnya kita bukan hanya perlu bersahabat tapi kita bersaudara...insya Allah aku niatkan hati bersaudara atas nama Allah dan berpisah juga kerna-Nya..bukan kerna kekurangan yang dimiliki dan bukan juga kerna kenikmatan yang diberi...

Dan semua perkara yang dapat aku cari itu adalah sebahagian perkara yang membuatkan aku sedih....dan banyak lagi perkara yang buat aku sedih...tapi insya Allah aku perlu tabahkan diri....bukan lama, sekejap sahaja....

Dari jiwa yang lara,

Izham

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

~ sesungguhnya dengan mengingati Allah, hati akan menjadi tenang.. =) ~

August 22, 2007 8:58 AM  
Anonymous Anonymous said...

ak nak ko tau..bapak ak bookmark blog ko.skian.

August 22, 2007 9:43 AM  
Blogger Izham said...

insya Allah...sy akan ambil pengajaran wahai princess...

dan mando..wah kagum plk aku bapak ko tgk blog aku...hehe....ok berenjoylah kamu di Mesia...

August 22, 2007 11:57 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home