Thursday, August 17, 2006

Inikah yang dikatakan PENAT????

Aduh....bapak aaa...tanggal 16hb Aug adelah hr yg paling memenatkan aku utk seseorg yg masih belum amik housemanship bila dah hbs stadi medic nnt<--ade kaitan sket2

Kehidupan yang berbekalkan 4 jam tidur(aik tak ckp lagi ker..) sbb stay up utk stadi BioChem paginyer tuh...start pkl 3 pagi barulah aku tidur pastu bgnlah pkl 7@8 pg(sgt nantok ok...walhal tido aku selama 10 jam katanyer..)...bgn2 tu bukannyer watper kena paksa diri jenguk buku(perkara keajaiban yang baru jer berlaku dalam hidup aku..)

Dalam masa 4 jam tido tuh, sejam haram pun tak dpt nikmat tidur yang sbnr, asek terjaga sajor(ni psl demam xm aa nih)...bgn2 terjaga sbb perut tergedut2 kejut aku(lapor aa plak sbb satu hari(smlm) tak mkn nasi..)..pastu tetibe plak muka aku bsh sbb disirami air laut dari pulau-pulau berdekatan(kat ats bantal aa tu ek....terpaksa bangun tukar 'dunia' baru jap...)...ade plak bangun kena tampar dgn syaiton...dialog syaiton tuh lbh kurang camnih aaa"Ko watper bgn.....dah tido balik...subuh tu nnt ko qada'kan jer..satgi ko tak ckp tido plak kang nak jwb pekse..." lantas si shaiton jahanam tu pun amik klip2 rantai berat dan klip kat aku punya levator superior palpapbearis(kalau slh tlg betulkan..malas nak bukak buku anatomy yg rasanyer dah berhabuk stbl satu inci..)sampai mata aku terttp blk...pastu last sekali terjaga sbb hati aku plak berdegup kencang mcm keta alonso dlm perlumbaannya yg lepas kat usa<--no comment menyebabkan aku terpaksa bgn dan terus menghdp buku BioChem merangkap exam last aku utk first year...

Stp saat berlalu stp saat itulah aku berdebar-debar..stp saat yg hilang stp saat itulah aku berdoa dlm hati agar aku berjaya....

Perjuangan kitorg bermula sbb dah gatal sgt dah duk kat rumah..penuh dgn pijat2 yg sentiasa berkejaran dgn kitorg dlm rumah tuh gaya police entry seraya pijat tuh berkata "dah2 pegi pekse lah mangkuk...kang tak psl2 aku sedut(spam) darah ko tuh sampai berkulat2 ko ats katil nih.."...kiranya nak tido balik aa..disbbkn jasa ko pijat terhdp aku amatlah besar..jadiknyer pas hbs exam aku nak jemur ko mcm kat tepi pantai di bwh sinaran uv dan panas smapai ko pun jadik kering..."ko nak aku support kerusi jemur tak utk ko".."Apebende yang ko mengarut ni arewhere??"..Dah..dah..

Disbbkn kitorg pergi awl sket(sbb mls terjumpa org yg dh hbs exam..) jdknyer sesampai jer aku kat U...directly menuju ke gerai2 jual burger Ramli MS...tp disbbkn Ramli MS tak ckp modal maka dia amik modal Ramli Sarip buat niaga kat negara arb nih...(actually ade aa kot yg tukang kedai tuh muka lbh kurang asm garamnya cam Ramli Sarip cuma rambut jer tak pjg cecah pinggang..)...bila perut aku dah hbs menari2 tergedik2 kelaparan dalam badan aku nih..stret aku pegi masjid utk sambung stadi balik...kali nih proses mengulang apa yg dah stadi biar sampai otak aku nih dah sampai overload....itnggal tak mltp jer lg..seriously i've put my all effort on this xm...no VB, no NR...

Nak dipendekkan citer, so far so good lah..(baca ayt nih sambil diputarkan lagu "I feel u good" lagu tema NTV7)...alhamdulillah...sebhgn besar serangan sengit dari BioChem tadi berjaya gak ditangkis dgn hbtnya dlm medan pertempuran yg ber'aircond'..tp ade gak yg tak dpt ditepis menyebbkn kesakitannya melekat terus kat otak...tapi camtulah seorg pljr..bkn sumernya perfect...pastu dgn laungan merdeka gaya ala abd rahman time 1957..aku dah hbs..nak blk mesia dgn title baru sbg seorg pljr thn dua...one year down, another 5 years to go...

Nak diciternya, balik dari exam tuh..terus simpan buku..dan kompem jadik mangsa habuk setebal lima inci..muahaha(gelak syaitoon..)..uhuk 4x ..kan dah tersedak..

#akn bersambugn plak pasnih...sbb perut aku skrg buat hal...tergedik2 kelaparan sbb tak dpt mkn..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home