Thursday, December 07, 2006

Rakyat otak haiwan???

hurmmm.....ye tuan-tuan dan puan-puan..hari ini saya amat berbesar hati untuk mengupdate entry baru untuk blog saya walaupun exam saya akn dijangka ada pada hari sabtu nanti....apa ye kita nak bincang tuan2..ye kita nak bincang pasal orang arab yang semakin hari semakin ganas....semakin hari semakin tidak tenteram walaupun negara jordan ini tidak diperangi keganasan oleh kuasa luar namun itulah yang dialami oleh negara masing2...masalah rakyat..masalah jenayah sosial...dan sebagainya...meh saya ceritakan ikut point sbb sebelum ni mungkin saya cerita gak umum...


1. Pertumpahan darah. Motif???
Erm...mesti anda tertanya2 ape yg berlaku dgn pertumpahan darah...adekah mereka skrg sudah berperang dgn negara lain..tentu tidak tuan-tuan puan-puan..negara ini (jordan) adelah negara yg aman dari peperangan sbb sistem diorg adelah pro-US, jdknyer takde guna US nak serang diorg..ye tak??mcm manusia dgn anak anjing....buat apa anak anjing nak bantah tuan dia tak...kalau tak sia-sia kena bunuh.....mcm itulah ibarat US dgn jordan..(takde kaitan dgn mesia kan kalau tak sia-sia je aku punya blog nih..msk penjaralah aku..)....ok..kita berbalik pada point aku balik...ok perihal pembunuhan 2 org arab yg kedua-duanya warganegara jordan....dlm masa dua hari tempoh pergaduhan diorg yg melibatkan 30 org utk dua puak dan terlibat sekali org awam merangkap pljr u tu gak seramai 200 org telah mati dua orang dan beberapa org cedera dgn pendarahan...ceritanya camnih(hanya sedikit sajer sumber yg betul dan mungkin ade ditokok tambah sket)...sbnrnya ade berlaku pembunuhan gak oleh satu pihak nih tapi peristiwanya berlaku pada tahun lps dan benda ni diungkit kembali oleh salah sorg puak tuh dlm tahun nih...so tanpa segan silu stlh dihasut oleh syaitan maka tercetuslah pergaduhan besar-besaran yg pernah aku nampak stlh duduk hampir setahun dua bulan kat sini.....akibatnya masing-masing mengeluarkan batu, tali pinggang, kayu dan lain-lain untuk melancarkan lagi majlis pergaduhan tuh dan pingatnya adelah nyawa dua orang yang terbang...so apa relevannya tuan-tuan???(ade gak dengar citer camnih tapi bunuh dia lagi ganas pakai pistol tapi perihal pompuan plak..tapi tak terkejut gak sbb pergaduhan psl pompuan kat mana-mana negara ade kan..)....

2. Buat jenayah tapi tak professional langsung....
Mungkin anda pernah dgr citer2 mcm nih kot kat post sblm nih...tapi takper kes kecurian yang berlaku, kes ugut-mengugut memang dilakukan seolah-olah macam main polis entry masa time budak2 dulu....kesan tapak kasut, kesan cop jari apetah lagi, pastuh nilai yang dicuri dan sebagainya.....kalau dapat kes ni kat mesia aku rasa memang dalam masa sehari(takpun stgh hari jer) dah msk lokap....(takyah citer US plak)..tgk cam along(along yang diceritakan kat sini adelah along peminjam ceti haram tuh..harap maklum!) tuh nak detect pun terpaksa tunggu sumer orang habis register simcard..baru leh detect..punyalah professional penjenayah mesia....pastuh dgn polis sini pun nak taknak jer buat keje...(aku tahu ke diorg ni bekerja ke tak...)...ok nih citer psl polis plak....ni psl kes thn lps...si penceroboh dgn niat nak amik seberapa harta merta org melayu yang boleh...si pencoroboh ni msklah rmh melayu(katanyer rumah melayu habis dah dihafal oleh sumer penjenayah kat sini...)..so mslh ni kerap kali berlaku dikalangan orang melayu..psatuh dgn anggapan tuan rumah akn keluarlah dari rumah tuh..makanya menyoroklah dia dalam tandas dgn lampu tertutup..tapi tidak sbnrnyer....kdgrn akan tuan rumah suara mcm org penat dlm rumahnya makanya teruslah tuan rumah itu pergi menjengok(sini takdenyer perasaan seram sejuk mcm mesia tuh ade hantulah, syaitonlah bagai...)..owh terdpt org arb y
g mukanya agk cuak dlm tuh..dibawa keluar arb tuh ke ruang tamu dan dinanti tuan rumah tuh akan seniornya(mende ayat aku nih)...pastuh bila tme senior datang apalagi game street fighter keluarlah tumbuk terajang lah keluar...pastu panggil polis..n then si pencuri tuh bersama si tuan rumah tuh pergilah ke balai polis utk laporan....lorrr.....rupa2nya si pencuri tuh muka dah biase sgt msk balai...makanya org camtuh diddudukkan di koridor perjlnn(time nih tuan rumah tuh tgh buat report) pastuh ditendang disepak diterajang oleh polis2 yang lalu-lalang kwsn tuh...pastuh bila dah setel rupa-rupanya dah dilepaskan...makanya keluarlah bersama-sama si tuan rumah tuh dgn si penceroboh tuh...
3. Diorang ni educated ke tak nih....
Ermmm.....pepsi dan rokok jadik amalan setiap hari tak kesah aa tuh..byk negara ade gak kes camtuh..tapi nak dikatanyer kat sini apabila anda merokok di kawasan persekitaran yang banyak bahan kimia bahan reaktif(tuju kepada budak2 jamiah aku bila msk lab) tak ke bodoh dikatanyer tuh ye tuan-tuan dan puan-puan...katalah memang itu kejadian dia nak dan ingin berlaku dan masuk sejarah dunia ala-ala nuklear kat hiroshima tuh toksah aa melibatkan aku...makanya baiklah aku se'pak sajor orang camtuh dari aku jadik arwah kalau jumpa lagi org camnih......(bidkhinish...khatir ya syab...pelepuk!!.. lima jari melekat kat pipi)....erm pastuh dgn pengotoran yang berleluasa makanya aku terikut sekali(tapi aku kat mesia baik sekali, takmo sepah2kan negara sendiri...)

n then byk lagi sebenarnya tapi aku dah lupa lak..kang kalau ade kang aku sambung plak episod nih..(to be continued....dah2 awe pi stadi plak...)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home